ورود سیمان تامین به بورس قطعی شد

ورود سیمان تامین به بورس قطعی شد

 ((    سیتا  ))   بورس سیـمان را جذاب‌تر می‌کند

نشست خبری حمید رضا هوشـیاری ، مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره شـرکت سیـمان فارس و خـوزستان با حضور مقصود پور ابولی تحلیلگر و پیشکسوت بازار سـرمایه و اصحاب رسـانه در محل شرکت سیـمان فارس و خوزستان برگزار شد .

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، هوشیاری در آغاز این نشست مطبوعاتی با اشاره به عرضه اولیه سیمان تامین با نماد «  سیتا  » گفت: عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین که با نماد « سیتا » وارد بازار سرمایه خواهد شد ، تاثیرات بسیاری بر بازار سیمان خواهد گذاشت و باعث شفاف سازی پرتفوی می شود. تخمین زده می شود با عرضه ۱۵درصد سیتا حدود سه میلیون نفر سهامدار خواهند شد و باعث بالا رفتن جذابیت در این بازار می شود. همچنین در ماه های آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجام و این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود .

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان درباره صادرات کلینکر گفت : خیلی از کشورهای تولیدکننده سیمان در جهان از واردات کلینکر استقبال و کوره های خود را خاموش کردند و برایشان به صرفه تر است تا از صادرات کلینکر بهره ببرند. صادرات کلینکر ما به کشورهایی همچون افغانستان، چین، آفریقا و کشورهای جنوب خلیج فارس به صورت فله و کیسه ای انجام می شود. در انجمن سیمان بحث هایی در خصوص تعدیل قیمت سیمان صورت گرفته است.                                                                                                                               
هوشیاری گفت : شرکت سیمان فارس و خوزستان با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان در کشور و منطقه است که با دارا بودن ۳۳ شرکت فرعی زیر مجموعه  در صنعت سیمان و صنایع وابسته به سیمان درحال فعالیت است.     
هوشیاری به رتبه بندی های شرکت سیمان فارس و خوزستان اشاره و اظهار کرد: ایران هفتمین تولیدکننده دنیا است. شرکت سیمان تامین هم در زمینه تولید سیمان دارای رنکینگ جهانی چهاردهم و شرکت سیمان فارس و خوزستان هم رتبه پانزدهم جهانی را دارا است .  
مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان همچنین درباره بهره مندی از استارت آپ ها در هلدینگ اظهار کرد: در هلدینگ شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه صنعت سیمان وجود دارد که فعالیتی از جنس دانش بنیان است و برای فعالیت های تحقیقاتی و مارکتینگ و تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنیم. همچنین پروژه شمس که به تازگی عملیاتی شده است و اپلیکیشنی برای فروش آنلاین سیمان است .