سیمان غرب در جمع شرکت های سود ده

سیمان غرب در جمع شرکت های سودده

در بررسی عملکرد سه ماهه شرکت های تابعه هلدینگ سیمانی شستا(سرمایه گذاری سیمان تامین) مشخص شد
شرکت سیمان غرب از جمله شرکت های تابعه سیتا است که در سال های گذشته به لحاظ مالی و فنی آسیب هایی از ساختار مدیریتی دیده بود. با این حال از دو سال پیش تا کنون وضعیت ساختار مالی شرکت تقویت شد و این شرکت برای چندمین دوره سه ماهه موفق شد سود مناسبی را شناسایی کند.

به گزارش” آوای صنعت ”، مسعود جلیلیان با اشاره به اهمیت قابل توجه راهبردهای شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیتا گفت: با اینکه کشور سخت ترین سال های اقتصادی را سپری می کند و مشکلات موجود تاثیر قابل توجهی بر روند فعالیت و سوددهی شرکت ها دارد، شرکت سیمان غرب موفق شد به سود خالص ۴۰ میلیارد تومانی در سه ماهه نخست سال جاری دست یابد که این رقم حاکی از رشد ۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان غرب با اشاره به اهمیت بحث های فنی در هلدینگ به فعالیت سه ماهه گذشته پرداخت و در این زمینه توضیح داد: کاهش انرژی الکتریکی مصرفی آسیاب مواد در سه ماهه اول ۱۴۰۰ و کسب کمترین میزان در گروه و کاهش فاکتور کلینکر از ۹۶ درصد در کل سال مالی قبل به ۹۲٫۵ درصد در سه ماهه اول ۱۴۰۰ دو اقدام مهمی بود که در سه ماهه نخست سال جاری محقق شد.

وی گفت: از مهمترین دستاوردهایی سه ماهه گذشته برای کل صنعت سیمان از جمله شرکت سیمان غرب میتوان به عرضه کل محصولات سیمان شرکت در بورس کالا از اواخر خرداد ماه سال جاری نام برد. خوشبختانه به عرضه سیمان در بورس کالا، شفافیت قابل توجهی بر معاملات سیمانی حاکم است و مردم نیز می توانند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند. علاوه بر این با ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر جلوگیری از سود غیرمتعارف دلالان، نظام قیمت گذاری نیز بر اصل عرضه و تقاضا بازگشته و قیمت دستوری که در تضاد با منافع سهامداران است، حذف شده است.